Потребителски вход

Запомни ме | Регистрация
Постинг
20.01.2014 11:53 - дейл карнеги "как да преодолеем безпокойството и да се радваме на живота"
Автор: rumyn Категория: Технологии   
Прочетен: 604 Коментари: 0 Гласове:
5

Последна промяна: 09.08.2014 04:56

Постингът е бил сред най-популярни в категория в Blog.bg

ИЗДЪРЖАХ ВЧЕРА, ЩЕ ИЗДЪРЖА И ДНЕС

 ДОРОТИ ДИКС

Познах бедността и страданието докрай. Когато ме попитат какво ми е помогнало да преодолея неприятностите, които рано или късно се стоварват върху всеки от нас, винаги отвръщам: „Издържах вчера, ще издържа и днес. И няма да си позволя да мисля какво може да се случи утре.“

Познавала съм нищетата, борбата за живот, тревогите и отчаянието. Винаги се е налагало да работя свръх сили. Хвърляйки поглед назад, животът ми изглежда като бойно поле, по което лежат мъртви мечти, разбити надежди и илюзии — битка, в която шансовете никога не са били на моя страна и от която цялата съм в белези, обезобразена и състарена.

Но не се самосъжалявам. Не лея сълзи заради мина¬ли нещастия, не завиждам на жените, на които е било спестено всичко, през което аз съм преминала. Защото аз живях. Те само са съществували. Аз изпих чашата на живота до дъно. Те само са отпивали мехурчетата около ръба. Знам неща, които те никога няма

да научат. Виждам неща, за които те са слепи. Само жените, чиито очи са измити от сълзи, проглеждат за света и стават сестри на целия свят.

В големия Университет на Живота усвоих философия, до която не може да се докосне никоя жена, живяла лесен живот. Научих се да изживявам всеки ден такъв, какъвто дойде, без да се страхувам от утрешния. Страхливци ни прави сянката на заплахата. Аз прогоних този страх от себе си, защото опитът ме научи, че когато настъпи моментът, от който толкова се страхувам, ще ми бъде дадена и силата, и мъдростта да се справя с него. Дребните неприятности вече не ме засягат. След като си виждал как цялото ти щастие се срутва край теб в развалини, вече никога няма значение, че прислужникът е забра-вил да сложи салфетките под купичките за миене на ръце или че готвачът е разлял супата.

Свикнах да не очаквам прекалено много от хората и затова мога да съм щастлива с приятел, който не ми е докрай верен, или с познат, който клюкарства. И най-вече, придобих чувство за хумор, защото имаше толкова много неща, над които трябвате или да плача, или да се смея. А когато една жена може да се шегува с неприятностите, вместо да изпада в истерия, вече нищо не може да я нарани особено. Не съжалявам за несгодите, които съм преживяла, защото с тях животът ми бе пълноценен. И цената, която трябваше да платя, си струваше.

Дороти Дикс преодолява безпокойството, като живее в „херметизирания отрязък па днешния ден“.           




Гласувай:
6



Няма коментари
Търсене

За този блог
Автор: rumyn
Категория: Тя и той
Прочетен: 658950
Постинги: 442
Коментари: 950
Гласове: 2021
Календар
«  Март, 2024  
ПВСЧПСН
123
45678910
11121314151617
18192021222324
25262728293031