Потребителски вход

Запомни ме | Регистрация
Постинг
17.08.2014 08:43 - Да прецакаш дявола- наполеон хил
Автор: rumyn Категория: Тя и той   
Прочетен: 2176 Коментари: 2 Гласове:
3



ТУК ЗАПОЧВА ИНТЕРВЮТО С ДЯВОЛА

Въпрос: Разбих тайния код, с който мога да уловя мислите ти. Дошъл съм, за да ти задам няколко простички въпроса. Искам да получа от теб директни и честни отговори. Готов ли си за това интервю, господин Дявол?

Отговор: Да, готов съм, но изисквам от теб да се обръщаш към мен с повече респект. По време на това интервю ти ще ме наричаш „Ваше Величество“.

В: По силата на какво изисквате обръщение като към кралска особа?

О: Трябва да ти е известно, че аз контролирал 98% от умовете на хората в твоя свят. Не мислиш ли, че това ми дава право да се наричам Величество?

Когато за пръв път четох интервюто и стигнах до мяс¬тото, където Дяволът се нарича Величество, реагирах крайно остро. След това си дадох сметка, че Хил е целял да предизвика точно такава реакция... и продължих да чета. Разбира се, от текста не става ясно дали Хил е влагал ирония и сарказъм в това обръщение към Дявола.

В: Притежавате ли доказателство за това, че съществувате?

 О: Да, имам много такива.

В: В какво се изразяват те?

О: В много неща. Ако искаш отговори от мен, ще се обръщаш към мен с „Ваше Величество“. Някои неща ще разбереш; а някои - не. За да получиш моята гледна точка върху нещата, ще се опиша сам и ще коригирам погрешната представа, която хората имат за мен и за мястото, което обитавам.

В: Това е прекрасна идея, Ваше Величество. Започнете с това къде живеете. След това опишете физическото си тяло.

О: Моето физическо тяло? Е, драги ми господин Тленно създание, аз не притежавам физическо тяло. Ако имах такова, то несъмнено би представлявало пречка и товар така, както тялото е бреме и за вас, хората, които имате тленни обвивки. Аз съм изграден от негативна енергия и живея в умовете на хората, които се страхуват от мен. Освен това аз управлявам половината от всеки един атом физическа материя, както и от мисловната и физическата енергия. Може би ще разбереш по-добре моята природа, ако ти кажа, че аз съм отрицателният заряд на атома.

В: Разбирам какво се каните да кажете. Сега ще ми споделите, че ако не бяхте Вие, нямаше да съществуват светът, звездите, електроните, атомите, човешките същества и т.н. Истина ли е?

О: Вярно! Напълно вярно!

В: Добре, ако вие управлявате само половината от енергията и материята, кой управлява другата половина?

О: Другата половина се управлява от моята противоположност.

В: Противоположност? Какво имате предвид?

О: Моята противоположност е онова, което вие, човешките същества, наричате Бог.

В: Тогава значи твърдите, че си поделяте властта над Вселената с Бог, така ли?

О: Това не е мое твърдение, а абсолютен факт. Преди това интервю да приключи, ти ще разбереш защо твърдението ми е вярно. Освен това ще научиш защо е необходимо то да е вярно и че свят като вашия не би могъл да съществува по друг начин, както не биха съществували и тленни създания като теб. Аз не СЪМ ЗВЯР с раздвоен език и шипове по опашката.

В: Но вие контролирате умовете на 98 от всеки 100 души. Вие го заявихте сам. Кой създава нещастията в тази Вселена, контролирана в 98 процента от Дявола, ако не вие?

О: Не съм казал, че не причинявам цялото нещастие по света. Честно казано, аз се гордея с това. Моя работа е да представям негативната страна на всяко нещо включително мислите на твоите тленни събратя. По какъв друг начин бих могъл да постигна контрол върху хората? Моята противоположност управлява положителните мисли. Аз управлявам отрицателните.

В: Как печелите контрол върху мислите на хората?

О: О, това е лесно: просто се нанасям в неизползваната част от човешкия мозък. Посявам семената на негативните мисли в умовете на хората и така ги управлявам!

В: Трябва да имате много трикове, чрез които печелите и държите контрола върху човешкото съзнание?

О: За да бъда сигурен във властта си, наистина разполагам с много трикове и похвати, чрез които контролирам мислите на хората. Методите ми да доста хитри.

В: Продължете и опишете тези хитри методи, Ваше Величество.

О: Едно от най-умните приспособления, които съм изобретил, за да държа умовете на хората в подчинение, е страхът. Аз посявам семената на страха и когато те израстат и дадат плод, аз контролирам цялото пространство, в което те са се развили. Шестте най-силни вида страх, които използвам, са страхът от бедност, страхът от критика, страхът за здравето, страхът от загубата на любов, страхът от остаряване и страхът от смъртта.

Дяволът казва: „Шестте най-силни вида страх, които

използвам, са страхът от бедност, страхът от критика,

страхът за здравето, страхът от загубата на любов, стра¬хът от остаряване и страхът от смъртта".

В: Кой от всички тези страхове Ви служи най-често, Ваше Величество?

О: Първият и последният - страхът от бедността и страхът от смъртта! В едно или друго време от живота на човека аз затягам обръча или на едното, или на другото. Посявам семената на тези страхове в съзнанието на хората толкова умело, че те вярват, че това са техни собствени мисли. Завършвам мисията си, като ги карам да вярват, че аз стоя точно зад портата на този техен живот, за да ги накажа за вечни времена. Разбира се, никого не мога да накажа освен в собственото му въображение чрез някаква форма на страх. Страхът от нещо нереално обаче е също толкова полезен за мен, колкото и реалните страхове. ПОСЯВАМ ВСИЧКИ ВЪЗМОЖНИ ВИДОВЕ СТРАХ В ЧОВЕШКИЯ УМ.

В: Ваше Величество, ще ми обясните ли как спечелихте този контрол върху умовете на хората?

О: Историята е твърде дълга, за да бъде разказана с няколко думи. Започна преди повече от милион години, когато първият човек започна да мисли. До това време контролирах умовете на цялото човечество, но моите врагове откриха силата на позитивното мислене, посяха го в главите на хората и оттогава започна моята битка да задържа владенията си. Досега според мен се справям доста добре, изгубил съм само 2%.

В: От Вашия отговор разбирам, че хората, които мислят, са Ви врагове. Това правилно ли е?

О: Не е правилно, но е вярно.

В. Разкажете ми нещо повече за света, в който живеете Вие.

 О- Аз живея където си поискам. Времето и пространството съществуват за мен. Аз съм сила, която най-добре на вашия човешки език се описва с думата енергия. Любимото ми място във физическия свят, както вече ти казах, е умът на тленните създания. Аз управлявам част от мозъка на всяко човешко същество. Размерите на моето пространство зависят от това колко рядко мисли човекът и по какъв начин го прави. Както ти споменах вече, не мога да контролирам напълно човек, който разсъждава.

В: Говорите за своята противоположност. Какво имате предвид с този термин?

О: Моят опонент контролира всички позитивни сили на света като ЛЮБОВТА, ВЯРАТА, НАДЕЖДАТА И ОПТИМИЗМА. Освен това той управлява позитивните фактори на природните закони във Вселената, закони, които държат Земята и всички небесни тела в състояние на баланс в техните орбити. Но тези сили са нищо в сравнение със силите, които аз държа под контрол в човешкия ум. Разбирате ли, не ме привлича да управлявам звезди и планети. Предпочитам да контролирам човешки умове.

В: Откъде получихте силите си и по какъв начин ги умножавате?

О: Силите ми се увеличават, когато усвоявам менталната сила на тленното създание, докато то преминава през портите на смъртта. Деветдесет и осем от всички сто души се завръщат на моя кораб след земното си пътуване и тяхната мисловна сила се прибавя към моята. Усвоявам силите на всички, които са обладани от каквато и да е форма на страх. Виждате, че съм доста зает - непрекъснато подготвям умовете на хората преди смъртта, така че да мога да взема силата им, когато се озоват при мен.

В: Бихте ли ми казали как подготвяте човешките умове, за да ги контролирате?

О: Разполагам с безкраен арсенал от методи, за да контролирам съзнанието на хората още докато са на Земята. Най-голямото ми оръжие е бедността. Непрестанно обезкуражавам хората да придобиват материални блага, тъй като бедността ги притиска и им пречи да мислят, а това ги прави лесни жертви. Следващият ми верен съюзник е разклатеното здраве. Нездравото тяло отслабва способността за мислене. След това - разполагам със стотици хиляди помощници на Земята, които ми помагат да печеля контрол върху съзнанието на хората. Тези агенти са непрекъснато на мое разположение. Те са във всяка раса, от всяко вероизповедание, във всяка религия.

В: Кои са вашите най-големи врагове на земята, Ваше Величество?

О: Всички, които вдъхновяват хората да мислят и да действат по своя собствена воля, са мои врагове. Такива са Сократ, Конфуций, Волтер, Емерсън, Томас Пейн и Ехбръхам Линкълн. Ти също не ми помагаш особено много.

В: Вярно ли е, че използвате за делата си много богати хора?

О: Както вече ти казах, бедността винаги е мой съюзник, тъй като тя ограничава свободата на мислене и засилва страха в съзнанието на хората. Някои богати хора служат на моята кауза, докато други ми вредят много. Зависи от начина, по който използват богатството си. Голямото богатство на Рокфелер например е един от най-големите ми врагове.

В: Това е много интересно, Ваше Величество. Ще ми кажете ли защо се боите от богатството на Рокфелер повече, отколкото от богатството на останалите?

О: Парите на Рокфелер се използват, за да се изучат и изолират болестите от човешкото тяло във всички части на света. Болестите на тялото винаги са били едно от най-успешните ми оръжия. Страхът от болести е вторият по мащаб след страха от бедността в света. Богатството на Рокфелер дава възможност Да се разкрият тайни на природата в стотици направления; всяко от които има една цел - човекът да придобие контрол върху своето съзнание и да задържи този контрол. С парите на Рокфелер се създават нови храни за изхранване на хората, нови тъкани за облекло и нови методи за строеж на повече къщи за хората. С тези пари хората се изкарват от копторите в големите градове - местата, където действат най-верните ми помощници. С тези пари се финансират кампании за по-добро управление и изобличаване на нечестността в политиката. С тези пари се подобряват бизнес практиките, а предприемачите се окуражават да управляват бизнеса си според Златното правило - а това не помага на каузата ми.

В: Какво ще кажете за момчетата и момичетата, за които се твърди, че са тръгнали „по пътя към Ада“? Имате ли контрол над тях?

О: На този въпрос мога да отговоря само със „и да, и не“. Аз успях да корумпирам умовете на младите, като ги научих да пият и пушат, но те отвръщат на огъня, тъй като имат способността да разсъждават независимо от мен.

Хил води разговора из цялото поле на действие на Дя¬вола. Гледната точка за богатството на Рокфелер и него¬вата филантропия е последвана от обяснението му защо младите хора са тръгнали „по пътя към Ада". Струва ми се, че авторът ни предизвиква, като ни кара да мислим за няколко неща едновременно с надеждата да ни обърка - точно както прави Дяволът. Търсете още примери в тази книга - ще откриете много такива!

В: Казвате, че сте корумпирали съзнанието на младите хора чрез алкохолни напитки и цигари. Мога да разбера каква е връзката на алкохола с лишаването на човека от възможността му Да мисли независимо, но какво общо имат с това цигарите?

О: Може и да не ти е известно, но цигарите сломяват волята; те намаляват съпротивителните сили и способността за концентрация; те подкопават основите на способността на човек да развива въображението си, а умът му да работи ефективно.

Знаеш ли, че в своя власт държа милиони хора, мъже и жени, които пушат по две кутии цигари дневно? Това означава, че притежавам милиони хора, които постоянно подкопават своята способност да устояват на трудностите. Един ден ще прибавя към техния навик и страстта да пушат и други вещества, повреждащи съзнанието - и така, докато напълно обсебя умовете им. Навиците вървят по двойки, тройки и четворки. Всеки навик, който отслабва волята, създава благоприятна среда за развитието на още няколко такива навика и така се постига контрол над ума. Навикът да се пуши не само намалява съпротивителните сили на човек и потиска способността му да бъде независим, но и създава благоприятна среда за развитието на други пороци.

В: Никога преди не съм предполагал, че цигарите са порок, който служи на Вас, Ваше величество, но след обяснението Ви вече гледам на нещата по друг начин. Колко роби на този навик има сега под Ваша власт?

О: Гордея се с рекорда си. Милиони са жертви на порока и с всеки изминал ден се увеличават. Скоро по-голямата част от света ще бъде зависима от този порок. В стотици семейства в момента се подготвят последователи. Много малки момчета и момичета започват да пушат. Те се учат на това, като го виждат У родителите и по-големите си братя и сестри.

В: Кое от двете е по-мощното оръжие в битката за спечелване На Умовете на хората - цигарите или алкохолът?

О- Без колебание мога да кажа: цигарите. Когато един млад човек се присъедини към моя клуб „По две кутии дневно“, да Не е проблем да пристрастя този човек и към алкохола. Не е трудно той да развие и прекомерна зависимост към секса както и най-различни други навици, които разстройват независимото мислене и действията на човека.

Помнете, че това е писано през 1938 г. - много преди да бъде открита пристрастяващата сила на тютюна. Тук, както и на други места, Наполеон Хил върви далеч преди своето време в своите медицински и социологически прогнози.

В: Ваше Величество, когато започнахме интервюто, Ви възприемах по много погрешен начин. Струваше ми се, че Вие сте някаква карикатура и дори измислица, но сега виждам, че сте доста реален и много мощен.

О: Приемам извинението ти, но не се тревожи за това. Милиони хора по света са подлагали на изпитание силата ми и повечето от тях са ставали мои притежания, след като са преминавали през Портала. Не карам никого да вярва в мен. Предпочитам хората да се страхуват от мен. Не съм просяк! Вземам онова, което ми е необходимо, с хитрост и сила. Да молиш някого да вярва в теб е присъщо на моята противоположност - не на мен.

В: Ваше Величество ще извини грубостта ми, но няма да мога да се погледна отново в огледалото, ако не Ви кажа, тук и сега, че Вие сте най-проклетото зло, което може да се стовари на главата на невинните хора.

Досега съм имал погрешно възприятие за Вас. Мислех, че сте достатъчно любезен да оставите хората на мира, докато са живи, и че просто тормозите душите им, след като умрат. Сега разбирам от Вашето лично признание, че Вие разрушавате правото им на свобода на мисълта и ги карате да преминават през истински ад тук, на Земята. Какво ще отговорите на това?

0. Получавам онова, което искам, като упражнявам самоконтрол. Това не е толкова добре за работата ми, но ти предлагам вместо да ме критикуваш, да ме последваш. Наричаш себе си мислител - и ти си такъв. В противен случай никога нямаше да имаш способността да ми натресеш това интервю. Но ти никога няма да бъдеш от типа мислители, които ме плашат, освен ако не овладееш пълен контрол върху своите собствени емоции.

В: Е, стига толкова размяна на лични любезности. Дойдох тук, за да науча повече за Вас, а не да си говорим за мен. Моля Ви, продължете и ми разкажете за множеството хитрини, които използвате, за да получите контрол върху човешкото съзнание. Кое е най-силното Ви оръжие в този момент?

О: Трудно ми е да отговоря на този въпрос. Притежавам толкова разнообразни начини да вляза в човешкия ум и да го контролирам, че ми е трудно да кажа кои от тях са най-мощни. Точно в момента се опитвам да разпаля нова световна война. Приятелите ми във Вашингтон ми помагат да включа САЩ във войната. Ако мога да настроя света да започне да се избива сам, ще успея да приложа масово любимото си оръжие за контрол над човешките мозъци. Става дума за онова нещо, което вие наричате „масова психоза“. Използвах го, за да провокирам подклаждането на Първата световна война през 1914 г. Използвах го, за да доведа Голямата депресия през 1929 г. и ако опозицията ми не ме беше овладяла, сега щях да контролирам всеки мъж, жена и дете на света. Сам виждаш колко близко съм до пълно световно господство - нещо, което се боря да постигна от стотици хиляди години.

На това място Дяволът си признава, че подбужда и две- страни към избухването на война, посявайки семената стРаха по света.Това е есенцията на същото онова явление, известно ни в съвременния свят като „тероризъм" - както и отговорът му. В хода на интервюто си с Хил Дяволът поема отговорност не само за двете световни войни, но и за Голямата депресия. Лесно е да прибавим към това и настоящия икономически колапс, който сее семена на страха в съзнанието на хората и който без съмнение също е дело на Дявола.

В: Да, разбирам какво имате предвид. Вие сте много изтънчен манипулатор на човешкото съзнание. Ограничава ли се Вашата дяволска работа само до хората, които се намират на ключови позиции във властта и имат огромно влияние?

О: О, съвсем не! Използвам умовете на хората от всички сфери на живота. В интерес на истината, предпочитам хора, които не си създават главоболието да мислят; такива хора се манипулират много лесно. АКО ХОРАТА БЯХА УСЪВЪРШЕНСТВАЛИ УМЕНИЕТО ДА МИСЛЯТ СЪС СОБСТВЕНИТЕ СИ ГЛАВИ, НЯМАШЕ СЕГА ДА КОНТРОЛИРАМ 98% ОТ УМОВЕТЕ НА ТАЗИ ЗЕМЯ.

В: Интересува ме благополучието на хората, които претендирате, че контролирате. Освен това са ми любопитни всички методи, с помощта на които влизате в човешкия мозък и го управлявате. Искам от Вас пълни признания, така че започнете с най-хитрия си трик.

О: Караш ме да извърша самоубийство, но аз съм безпомощен! Успокой се и ще поставя в ръцете ти оръжието, с помощта на което милиони твои тленни събратя ще се предпазят от мен.

 

/според мен авторът е добър психолог и по фин начин, под увлекателна форма на диалог- предава информацията какво по точно погубва човека. Докато другите психолози използват примера кой в каква ситуация е попаднал и как се е справил с проблема си, тук не се говори нито какво ще доведе проблема нито как да се реши. Простичко се казва- това е проблема. Мисли как да си го решиш :) /




Гласувай:
5



1. rumyn - приятно четене ви желая :) аз за ...
17.08.2014 08:44
приятно четене ви желая :)
аз за себе си направих мои изводи върху книгата :)
цитирай
2. rumyn - вече цялата книга е качена и е във ...
20.08.2014 22:55
вече цялата книга е качена и е във вълните ми
не ви е нужно да я купувате. има доста за размисъл по време на четенето и .
цитирай
Търсене

За този блог
Автор: rumyn
Категория: Тя и той
Прочетен: 662621
Постинги: 442
Коментари: 950
Гласове: 2021
Календар
«  Април, 2024  
ПВСЧПСН
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
2930