Потребителски вход

Запомни ме | Регистрация
Постинг
25.11.2013 15:37 - Задай правилния въпрос -йън купър
Автор: rumyn Категория: Тя и той   
Прочетен: 594 Коментари: 0 Гласове:
3

Последна промяна: 31.08.2014 09:53


ОБИКНЕТЕ ВЪПРОСА „КАК БИХ МОГЪЛ?...“

Думата „как“ е една от най-важните в тази книга. Всъщност мога да говоря толкова дълго за нея, че да напиша още една книга. Щом веднъж осъзнаете нейната сила, убеден съм, че тя ще се превърне в един от основните ви „инструменти“ при задаването на въпроси.

Тя е толкова жизненоважна, че всеки път, когато реша да пиша за нея, започвам да си блъскам главата в стената: Къде да поставя тази глава? Дали да я оставя в „Златните правила“? Или да я преместя в „Технология на задаване на въпроси? Или принадлежи към раздела „Въпроси към себе си“?

Най-сетне открих очевидния отговор. Не бива да се ограничавам в рамките на един раздел. Реших да я включа във всяка засегната в книгата тема. Така че въпросът с думичката „как“ ще бъде разгледан на няколко пъти в различните глави, като всеки път поглеждаме към нея от различен ъгъл.

Но като начало ще ви помоля да разгледате заедно с мен тази думичка като едно от златните правила при задаването на въпроси.

Колко често чувате хората да произнасят: „Не мога“? Колко пъти самите вие сте си казвали тези думи, независимо дали на глас или в мислите си? Помислете си и ще откриете безброй примери в живота си, когато вие (или тези около вас) сте отговаряли с тези думи на важни въпроси. Но тази наглед малка и незначителна фраза е една от най-големите пречки за развитие и успех на всеки човек.

Нека да разгледаме няколко примера в контекста на личния живот, на професионалното ви развитие и на бизнеса.

- Какво ще кажеш да направим един крос или дълга разходка?

- Не мога. Не съм в добра форма.

- Ако не ти харесва тази работа, защо не напуснеш и не си потърсиш нещо друго?

- Не мога. Свикнал съм. Струва ми се рисковано да напусна, а и ще глътне много пари.

- Защо не позвъниш във фирма „X“? Сигурен съм, че ще се заинтересуват от твоя продукт (услуга).

- Не мога да се добера до директорите. Секретар¬ката им ще ме отреже.

- Защо не го поканиш на среща?

- Не мога. Не го познавам.

Преди да продължим, нека първо да осъзнаем разликата между „не мога“ и другите възможни отговори, с които се извиняваме пред себе си и пред другите за бездействието си, като:

- Не искам.

- Страх ме е от промяна.

- Пробвал съм преди, но без успех.

- Страхувам се да не ме отрежат.

Ако все пак искате нещата, за които мечтаете, да се случат, трябва да се научите да поставяте въпроса „как“ пред всяко ваше желание. Това означава да замените вашето „не мога“ с въпроса:

? Как бих могъл да го постигна?

Нека сега се върнем на първия пример. Ако някой ви покани да потичате заедно и тази идея ви привлича, вместо да отговаряте с „Не мога. Не съм в добра форма“, задайте си следния въпрос:

? Как бих могъл да вляза в форма?

Съсредоточете се върху този въпрос и потърсете подходящия отговор. По същия начин, ако мечтаете да направите бляскава кариера, вместо отново отчайващото „не мога“, променете начина си на мислене и потърсете отговор на въпроса:

? Как? Как бих могъл да направя това?

Задавайте си този въпрос винаги, когато се чуете да казвате на друг или на себе си „не мога“. В момента, когато обикнете въпроса „как“, вие ще промените две неща: първо, част от съзнанието ви ще възприеме мисълта, че въпреки всички трудности вие можете да се справите, и второ, „как“ променя фокуса на вашата мисъл. Този подход ще ви накара да мислите за опции и методи за превъзмогване на съответните пречки по пътя, които биха ви задържали в старото положение, а щом съзнанието ви е ангажирано с тази задача, то непременно ще намери изход.




Гласувай:
3



Няма коментари
Търсене

За този блог
Автор: rumyn
Категория: Тя и той
Прочетен: 662283
Постинги: 442
Коментари: 950
Гласове: 2021
Календар
«  Април, 2024  
ПВСЧПСН
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
2930