Потребителски вход

Запомни ме | Регистрация
Постинг
16.04.2014 21:18 - част втора 5
Автор: rumyn Категория: Тя и той   
Прочетен: 983 Коментари: 0 Гласове:
2

Последна промяна: 11.06.2021 12:37


КАК ДА ПРЕМАХНЕТЕ ПЕТДЕСЕТ ПРОЦЕНТА
 ОТ СВЪРЗАНИТЕ С ВАШАТА РАБОТА БЕЗПОКОЙСТВА

 

Ако се занимавате е бизнес, сигурно в този момент си казвате: „Заглавието на тази глава е направо смешно. Ръководя фирмата си от деветнадесет години и ако изобщо някой знае какво трябва да се прави, това съм аз. Как може някой да ми казва, че мога да премахна петдесет процента от безпокойствата си, свързани с нея — та това е абсурдно!“

Така е. Преди няколко години и аз щях да си помисля същото при вида на заглавието на тази глава. То обещава много, а щедрите обещания са евтино нещо.

Нека бъда съвсем откровен — може би няма да мога да ви помогна да премахнете петдесет процента от безпокойствата си, свързани с вашата работа. Строго погледнато, никой освен вас самите не може да го направи. Това, което мога обаче, е да ви покажа как други хора са го постигнали. Останалото е ваша работа!

Може би си спомняше, че на страница 45 цитирах думите на световноизвестния доктор Алексис Каръл, че „Който не знае как да се бори с безпокойството, умира млад.“

И понеже безпокойството наистина е толкова сериозно нещо, няма ли да сте доволни, ако ви помогна да премахнете дори десет процента от него?... Да?... Чудесно! Е, сега ще ви разкажа как един бизнесмен спести не петдесет, а седемдесет и пет процента от времето, което преди прекарваше в заседания и опити да реши деловите си проблеми.

Нещо повече, ще ви разкажа не история за „някой си Джоунс“ или за „господин X“, или за „един мой познат от Охайо“ — все случки, които не можете да проверите. Тази се отнася за съвсем реален човек — Лион Шимкин, бивш съдружник и генерален директор на едно от най-престижните издателства в САЩ „Саймън енд Шустър“, центъра Рокфелер, Ню Йорк. Ето какво ми разказа Лион Шимкин:

„В продължение на петнадесет години прекарвах почти половината си работен ден в заседания, в обсъждане на проблеми. Това ли да направим, или друго, или пък нищо да не правим?... Изнервяхме се, намествахме се на столовете, крачехме из стаята, спорехме и се въртяхме в кръг. Вечер бях напълно изтощен. Очаквах така да продължи до края на дните ми. Беше ни практика от петнадесет години и никога не ми беше хрумвало, че има по-добър начин. Ако някой ми беше казал, че мога да си спестя три четвърти от времето, което прекарвах в тези тревожни заседания, и три четвърти от нервното напрежение, щях да го сметна за наивен оптимист или празнодумец. Но измислих план, с който да постигна точно това. Прилагам го от осем години. Той направи чудеса за ефективността в работата ми, за здравето и щастието ми.

Звучи като вълшебство, но като всички магически трикове е много просто, като разбереш как действа.

Ето каква е тайната. Първо, незабавно сложих край на процедурата, според която протичаха заседанията в продължение на петнадесет години и според която притеснените ми колеги разказваха в подробности какво се е провалило и неизменно завършваха с въпроса: „Какво да правим?“ Второ, въведох ново правило — всеки, който иска да ми представи някакъв проблем, трябва първо да подготви и да ми представи меморандум с отговор на следните четири въпроса:

Първи въпрос: В какво се състои проблемът?

(Някога прекарвахме един-два часа в изнервящи заседания, без някой да е наясно конкретно и точно какъв е всъщност проблемът. Изнурителцо обсъждахме неприятностите си, без дори да си направим труда да напишем в какво точно се състои проблемът.)

Втори въпрос: Каква е причината за проблема?

(Хвърляйки поглед назад към кариерата си, аз съм ужасен колко часове съм пропилял в изнервящи заседания, без въобще да се опитам да изясня в какво се корени проблемът.)

Трети въпрос: Кои са възможните решения на проблема?

(На заседанията преди някой предлагаше едно решение, друг започваше да спори с него и градусът на напрежението се покачваше. Често съвсем се отклонявахме от въпроса и в края на заседанието никой не беше записал различните подходи към решаването на проблема.)

Четвърти въпрос: Какво решение предлагате?

(Някога влизах на заседание с човек, прекарал часове В безпокойство за ситуацията, въртял се В кръг, без нито веднъж да е обмислил докрай всички възможни решения, без да ги е написал на хартия и да е в състояние да каже: „Ето, това решение предлагам!“)

Сега сътрудниците ми рядко идват при мен с проблемите си. Защо? Защото са установили, че за да отговорят на тези четири въпроса, трябва да установят всички факти и да обмислят проблемите. След като сторят това, в три четвърти от случаите откриват, че въобще няма нужда да се съветват с мен, защото правилното решение е изскочило като филийка от тостер. Дори тогава, когато консултацията е необходима, обсъждането отнема около една трета от времето някога, защото върви по подреден, логичен път към обосновани изводи.

Сега в „Саймън енд Шустър“ се губи много по-малко време за безпокойство и за разговори, като много повече се действа за решаване на проблемите.“

Приятелят ми франк Бетгър, един от водещите застрахователи в Америка, ми каза, че не само намалил свързаното с работата безпокойство, но и почти удвоил доходите си с помощта на подобен метод.

„Преди години, разказа ми франк, когато за първи път започнах да продавам застраховки, бях изпълнен с безграничен ентусиазъм и любов към работата си. После нещо се случи. Загубих всякакъв кураж, намразих работата си, започнах да мисля за напускане. Мисля, че щях да напусна, ако една неделна сутрин не ми беше хрумнала идеята да седна и да се опитам да открия корените на безпокойството си.

1.        Първо се запитах: Какъв е точно проблемът?

Проблемът беше, че не получавах достатъчно поръчки за огромния брои мои посещения при потенциални клиенти. Всичко като че ли вървеше добре, докато дойдеше моментът за сключване на сделката. Тогава клиентът казваше: „Ами, трябва да помисля, господин Бетгър. Наминете пак.“ Времето, което пилеех за тези допълнителни посещения, бе причината за депресията ми.

2.        Зададох си въпроса: Какви са възможните решения? Но за да си отговоря на този въпрос, трябваше да изясня фактите. Извадих си бележника за последните дванадесет месеца и прегледах цифрите.

Направих изумително откритие! Черно на бяло личеше, че седемдесет процента от сделките ми бяха сключени още на първата среща! Двадесет и три процента бяха сключени на втората! И само седем процента от сделките се сключваха на третата, четвъртата, петата и т.н. срещи, които ме съсипваха и поглъщаха времето ми. С други думи, аз губех почти половината си работен ден за такава част от бизнеса, която съставляваше само седем процента от продажбите!

3.        Какъв е изводът? Изводът беше очевиден. Веднага спрях да правя повече от две посещения и прекарвах освободилото се време в разработването на нов потенциален пазар. Резултатите бяха невероятни. Много скоро бях удвоил паричната равностойност на всяка своя среща с клиент.“

Както вече казах, Франк Бетгър става един от най-известните застраховатсли в страната. А е бил готов да се откаже. Бил е на ръба да признае, че се е провалил — докато анализирането на проблема не го тласка напред по пътя към успеха.

Можеше ли да приложите тези въпроси към своите делови проблеми? Ще повторя твърдението си — те могат да намалят тревогите ви наполовина. Ето ги още веднъж:

1.        В какво се състои проблемът?

2.        Каква е причината за проблема?

3.        Кои са всички възможни решения на проблема?

4.        Какво решение бихте препоръчали?

 

Втора част накратко

ОСНОВНИ ТЕХНИКИ ЗА АНАЛИЗ

НА БЕЗПОКОЙСТВОТО

Първо правило: Изяснете фактите. Не забравяйте какво казва деканът на Колумбийския университет Хокс: „Половината безпокойство на света идва от това, че хората се опитват да вземат решение без достатъчно знания, на които да се опрат.“

Второ правило: След като внимателно обмислите фактите, вземете решение.

Трето правило: След като сте стигнали до добре обмислено решение, действайте!

Заемете се да го осъществите и нито за миг не се отдавайте на безпокойство за крайния резултат.

Четвърто правило: Когато вие или сътрудниците ви сте на път да изпаднете в безпокойство заради някакъв проблем, напишете следните въпроси и им отговорете писмено:

1.        В какво се състои проблемът?

2.        Каква е причината за проблема?

3.        Кои са всички възможни решения?

4.        Кое решение е най-доброто?



Тагове:   Дейл Карнеги,


Гласувай:
3



Следващ постинг
Предишен постинг

Няма коментари
Търсене

За този блог
Автор: rumyn
Категория: Тя и той
Прочетен: 659087
Постинги: 442
Коментари: 950
Гласове: 2021
Календар
«  Март, 2024  
ПВСЧПСН
123
45678910
11121314151617
18192021222324
25262728293031