Потребителски вход

Запомни ме | Регистрация
Постинг
31.08.2014 10:31 - Задай правилния въпрос -йън купър
Автор: rumyn Категория: Тя и той   
Прочетен: 731 Коментари: 1 Гласове:
2

Последна промяна: 31.08.2014 10:37


КАКВО БИХ МОГЪЛ ДА ПРОМЕНЯ?

Много е важно да разберете, че понякога по-голямо влияние върху живота ни имат не въпросите, които задаваме на другите, а тези, които задаваме на себе си. Консултантите по бизнес и развитие на личността твърдят, че стратегията на цялото ви мислене зависи именно от това какви въпроси задавате на себе си. Аз съм напълно съгласен с тях - искам само да опростя идеята и да ви я поднеса, така да се каже, „на тепсия“.

Огледайте добре моята дефиниция за лудост в бизнеса и в личния живот: Да правиш същото, каквото си правил и вчера, и да очакваш различни резултати!

Щом осъзнаете силата и истината, която се крие в тази фраза, ще ви стане ясно, че ако искате да получите различни, по-добри резултати, трябва да промените нещо. В своята професионална практика съм срещал много компании и личности, които се изправят пред неразрешима дилема. От една страна, искат по-добри резултати, но, от друга, не искат да променят нищо в организацията и работата си. При това положение най-важният и единствен въпрос, който трябва да си зададете, независимо дали става дума за бизнес или за личния ви живот, е:

? Какво бих могъл да променя?

Отново говорим за очевидни неща, но кога за последен път сте мислили за конкретен личен или бизнес- проблем и за да намерите решението му, сте си задали този въпрос? Трудността идва от това, че с времето започваме да вършим повечето неща автоматично, те се превръщат в рутина и ние дори не се замисляме за тях, нито се питаме как точно ги правим.

Веднъж ми се обади един от управителите на голяма фирма и сподели, ме им се налага често да изпращат писмено своите оферти и бизнес-предложения в директна битка с други фирми в техния бранш. Обясни ми, че през последните осемнайсет месеца са дали дванайсет писмени оферти, с които са се борили за сериозен дял от бизнеса. Но за съжаление не успели да спечелят нито един от проектите. Когато го попитах за причината, той призна, че маркетинг мениджърът не могъл да отговори на този въпрос и че именно това е причината да ми се обади.

Помолих ги да ми изпратят и дванайсетте оферти, както и подробности за отделните проекти. На следващия ден пред вратата ми спря микробус, от него слезе куриер, позвъни и ми връчи обемист пакет. Седнах зад бюрото си и прочетох внимателно всичките им оферти. Първата изглеждаше професионално поднесена и дори ми хареса. Втората беше идентична с първата, единствено заглавната страница беше променена. Третата, четвъртата и така до последната, бяха абсолютно еднакви с първата, преписани дума по дума.

Когато посочих този факт на клиентите си и попитах защо всички са еднакви, ми отговориха: „Ами, първата ни отне толкова време, че решихме да я използваме за образец при другите оферти. Записахме я във файл, наречен „оферти“, и я оставихме за ползване във фирмата. Така спестихме много време.“

Надявам се да се смеете от сърце на грешката на хората от тази фирма. Те вярваха, че със създаването на този файл са решили проблема с офертите веднъж завинаги. Всичко беше толкова рутинно, отработено до най-малка подробност, че за тях беше по-важно да изпратят офертата, вместо да се замислят дали съдържанието й отговаря за конкретния случай. Грешката беше очевидна, стига да спреш и да помислиш малко. Но повечето хора не се спират, не мислят и никога не си задават въпроса: Какво бих могъл да променя?

Трябваше да ги убедя, че е важно да пишат всяка оферта отделно, според изискванията на конкретния проект. Но за мен смайващото беше, че е трябвало да претърпят дванайсет провала, за да се запитат защо не печелят нито един конкурс.

Не забравяйте да си задавате винаги въпроса „какво бих могъл да променя“.

Случвало ли ви се е да изпращате много молби за работа с приложена автобиография и да не получите положителен отговор на нито една? Ако е така, може би трябва да промените нещо в изложението си?

/хъм, и този автор казва в прав текст : мисли човече! Мисли и питай за да ти се изясни! Никой не се интересува от теб за да ти обяснява без да си питъл. Питай за да научиш. Питай за да знаеш. Питай за да решиш че е време да се промениш :) /




Гласувай:
2



Следващ постинг
Предишен постинг

1. rumyn - книжката е интересна ако се чете ...
31.08.2014 10:33
книжката е интересна ако се чете през избирателен поглед. т.е. какво може да ми послужи на мен от информацията :)
цитирай
Търсене

За този блог
Автор: rumyn
Категория: Тя и той
Прочетен: 662087
Постинги: 442
Коментари: 950
Гласове: 2021
Календар
«  Април, 2024  
ПВСЧПСН
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
2930