Потребителски вход

Запомни ме | Регистрация
Постинг
15.12.2014 10:27 - ТЪЙ РЕЧЕ ЗАРАТУСТРА КНИГА ЗА ВСИЧКИ И НИКОГО ФРИДРИХ НИЦШЕ
Автор: rumyn Категория: Тя и той   
Прочетен: 854 Коментари: 0 Гласове:
2



ЗА ЧЕТМО И ПИСМО

 това е последното с което ще ви занимавам по повод писанията на този човек! аз лично не харесах нищо от неговото мислене!

От всичко написано най обичам написаното със собствената кръв. Пиши с кръв: и ще проумееш, че кръвта е дух.( чрез опита си човек най добре разбира същността на живота )

Не е така лесно да разбереш чуждата кръв: аз мразя хората, които си губят времето с четене. ( а, сега де? Защо си е направил труда да пише , щом ме мрази за дето чета? За него времето отделено от мен да го прочета ,загубено време ли е? май тук трябва да спра да го чета? )

Който познава четеца, той не прави вече нищо за четеца. Само още едно столетие четци — и самият дух ще почне да вонее. ( о! ужасен е! та точно знанието позволява да се разсъждава и да се правят изводи. Той без да е чел ли е стигнал до неговите си изводи? Без да е провел безброй разговори на една или друга тема е открил собственото си становище за света ? тук просто изказва ,за мен ,съвършена глупост )

Това, че всекиму е позволено да се учи на четмо, разваля с време не само писането, а и мисленето. ( е уж иска да раздава знанията си , а е против образованите хора. Как ако смея да попитам неговото знаниое би стигнало до мен , ако съм не образована? )

Някога духът беше бог, после стана човек, а сега става направо сган. ( уж е атеист , а говори че духът бил бог? )

Който пише с кръв и притчи, той иска не да го четат, а да го научат наизуст. ( и ако няма образовани да го четат , кой би могъл да го научи наизуст? )

Най-късият път в планината е от връх до връх, но за него трябва да имаш дълги крака. Притчите трябва да бъдат върхове, а тези, на които се говори — снажни левенти и исполини.( иронична ми е усмивката . нищо здъфкано на готово не е тъка сладко и тъка ценено , както постигнатото с достатъчно труд и упорство!)

Рядък и чист въздух, близка опасност и дух, изпълнен с радостна злост: това се съчетава чудесно.

Около мене искам да се навъртат таласъми, защото съм смел. Смелост, която подплашва призраците, сама си създава таласъми — смелостта иска да се смее. (?)

Аз не чувствувам вече като вас: облакът, който виждам под мене, този чемерен и оловен облак, над който се смея, тъкмо той е вашият буревестник.

Вие гледате на възбог, когато се стремите към извисяване. А аз гледам надолу, защото съм се извисил вече. ( ама че самохвали пръцко?)

Кой от вас може едновременно да се смее и да витае във висините?

Който се изкачи на най-високите планини, том се смее на всички трагични случки и трагични зрелища. ( който е над дребните неща , живее по леко )

Смели, безгрижни, присмехулни, брутални — така ни иска мъдростта: тя е жена и обича винаги само война. ( е! не! Мъдростта не е в никой случай безгрижна. Нито брутална. А най малко пресмехулна. Който има достатъчно мъдрост да осъзнае ,че не всеки е способен на такава , би бил загрижен, би бил снизходителен, би бил внимателен към онези които не го разбират. А мъдростта не е дар, тя се развива чрез опит и знания )

Вие ми казвате: „Животът е тежко бреме.“ Ала защо ви е предобед вашата гордост и вечер — вашето покорство?

Животът е тежко бреме: ала не се правете на толкова нежни! Всички ние поголовно сме хрисими товарни магарета и магарици. ( е кой има смелостта да се опълчи на живота? Кой има силата да опита да подобри живота си? Аз лично познавам съвсем малко смелчаци.)

Какво общо имаме ние с трендафиловата пъпка, която трепти, защото тегне върху нея капчица роса?

Вярно е: ние обичаме живота не защото сме привикнали към живота, а към любовта.

Всякога има малко безумие в любовта. Ала винаги има и малко разум в безумието.

Дори и на мене, който съм настроен добре към живота, ми се струва, че пеперуди и сапунени мехури и всички други от подобен род между людете най-добре разбират що е щастие.

Да гледа как пърхат тези леки, глуповати, изящни, подвижни душички — това изтръгва сълзи от Заратустра и го съблазнява за песни.

Аз бих повярвал само в един бог, който би умеел да танцува.

И когато видях своя дявол, намерих, че той е строг, придирчив, задълбочен, тържествен: той беше духът на притеглянето — благодарение на него падат всички тела.

Не с гняв, а със смях се убива. Хайде, нека да убием духа на притеглянето!

Аз се научих да ходя: оттогава си позволявам да вървя. Аз се научих да хвърча: оттогава не чакам да ме блъснат, за да се отместя.

Сега аз съм безтегловен, сега хвърча, сега виждам себе си под себе си, сега танцува един бог чрез мене.

Тъй рече Заратустра.




Гласувай:
2



Няма коментари
Търсене

За този блог
Автор: rumyn
Категория: Тя и той
Прочетен: 662115
Постинги: 442
Коментари: 950
Гласове: 2021
Календар
«  Април, 2024  
ПВСЧПСН
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
2930