Потребителски вход

Запомни ме | Регистрация
Постинг
13.04.2014 22:34 - от емоционалната интелигентност - даниъл голн
Автор: rumyn Категория: Тя и той   
Прочетен: 1347 Коментари: 5 Гласове:
9


Постингът е бил сред най-популярни в категория в Blog.bg

ДА СЕ УСПОКОИМ

Всяка СИЛНа емоция се корени в импулса за действие; овладяването на този импулс е основна предпоставка за емоционалната интелигентност. То обаче може да се окаже невероятно трудно в любовните отношения, където залогът е изключително голям. Реакциите при тях засягат някои от най-дълбоките ни нужди - нуждата от любов и уважение, страха от изоставяне или емоционално лишение. Едва ли е чудно, че при семеен скандал можем да се държим така, сякаш самото ни оцеляване е заложено на карта.

Дори и така да е, не бива да забравяме, че няма как да се стигне до положително решение, ако някой от съпрузите е в плен на емоционалното отвличане. Едно от ключовите умения в брака е умението на партньорите да успокояват собствените си лоши чувства. Като цяло това означава да овладеят способността да се възстановяват бързо от затлачването, причинено от емоционалното отвличане. Тъй като умението ни да слушаме, мислим и говорим ясно се стопява при такива емоционални крайности, успокоението е изключително конструктивна стъпка, без която няма как да продължим напред.

Амбициозните двойки могат да се научат да следят пулса си приблизително на всеки пет минути по време на тежък разговор, като напипат каротидната артерия на няколко сантиметра под мястото, в което възглавничката на ухото се опира о челюстта (хора, които се занимават с аеробни упражнения, лесно се научават да го правят). Ако премерим броя на ударите за петнадесет секунди и го умножим по четири, ще получим пулса в минута. Ако го направим в спокойно състояние, ще видим каква е основната стойност, с която трябва да правим сравнение. Ако пулсът е с около десет удара в минута по-бърз, това може да е сигнал за начало на затлачване. Ако пулсът стигне такива стойности, двойката има нужда от двадесет минути почивка - и то поотделно - за да се успокои, преди да продължи разговора. Въпреки че и пет минути раздяла изглеждат като цяла вечност, физиологичното възстановяване отнема повече време. Както видяхме в пета глава, остатъчният гняв поражда още повече гняв, и колкото по-дълга е почивката, толкова повече време има тялото, за да се възстанови от предишното вълнение.





Гласувай:
9



1. milady - защоо ....така ,како ...рум/ ке
13.04.2014 23:11
Правиш се на интелигентна ,а
копираш като луда книжки от
миналия век !?? Не можеш ли ,
да пишеш граматически вярноо ...Хъ ??
май наистина си ходила до 4 отделение.
с най добри пожелания за повече успех ;))
цитирай
2. rumyn - юлия, имам първи калас не започнат ...
14.04.2014 00:08
юлия , имам първи калас не започнат :)
а не е само копиране за твое сведение ! да качиш книга от 500 страници на компа и да я конвертнеш в текстов файл си е къртовски труд. е може и да съм пропуснала да оправя някоя грешка от сканирането ама са си 500 страници. зомбирана съм вече. че ми се наложи да я чета повторно за да махна грубите грешки. и това за по-малко от седмица. поискаха ми да дам инфото - дадох го!
ако можеш по - добре- давай на правиго вместо мен :)
цитирай
3. milady - давам ти +...
14.04.2014 10:55
за Къртовския ТРуд ,какоо...;)
ама ..гледай повече мъжо ,че
да не объркаш и втория брак !!
цитирай
4. rumyn - юлия, не се тревожи за мен! какво и ...
14.04.2014 11:25
юлия, не се тревожи за мен!
какво и как ще правя с живота си е моя работа, а не твоя!
не ми бери грижата....
цитирай
5. zafirov - По мои емпирични наблюдения съм ...
14.04.2014 19:17
По мои емпирични наблюдения съм стигнал до същият извод. Само дето обикновенно и без да си меря пула по описасния метод, зная дали съм в нормално или свръхемоционално състояние. Проблема е, че има единици хора, за които ме е грижа безкрайно много и само те могат да ме изкарат от равновесие. Вероятно не е никак емоционално интелигентно, но се надявам с осъзнаването на проблема да съм направил първата крачка по пътя, който да ме доведе до откриване на лично моя механизъм за възстановяване на контрола. Оф, написах малко роман ас, сори за което :)
цитирай
Търсене

За този блог
Автор: rumyn
Категория: Тя и той
Прочетен: 665747
Постинги: 442
Коментари: 950
Гласове: 2021
Календар
«  Април, 2024  
ПВСЧПСН
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
2930