Потребителски вход

Запомни ме | Регистрация
Постинг
17.07.2014 21:05 - Задай правилния въпрос -йън купър
Автор: rumyn Категория: Тя и той   
Прочетен: 634 Коментари: 0 Гласове:
6

Последна промяна: 31.08.2014 07:27

Постингът е бил сред най-популярни в категория в Blog.bg

ДОКОЛКО ВАЖНО Е ТОВА ЗА МЕН?

Много от нас прекарват огромна част от времето си, като се ядосват на „нещата“, спорят с хората и преживяват вътрешно всяка житейска ситуация. За какво се разстроихте тази седмица? А миналата? Можете ли изобщо да си спомните за какво се ядосахте?

Когато усетите, че губите самообладание заради нещо, което ви се е случило, или за това, че някой си ви е казал нещо накриво, задайте си следния простичък въпрос:

? Доколко важно е това за мен?

Дали ще има някакви реални последици за живота ми през следващата година, през следващия месец и дори през следващите два дни? Ако отговорът е „не“, по-добре му обърнете гръб и продължете напред.

Това не означава, че трябва да потискате всяко неприятно чувство в себе си. Този въпрос ще ви помогне да гледате на нещата в перспектива. Понякога просто не си заслужава да хабите толкова много нерви само за да „дадете урок“ на друг човек.

Така че, когато усетите гняв в себе си към някого или нещо, не забравяйте да си зададете въпроса, доколко важно е това за вас?



 

МОЖЕ ЛИ ДА НАПРАВЯ ТАКА, ЧЕ НОВА ГОДИНА ДА Е ДНЕС?

Какво правим на Нова година? Нямам предвид вземането на шепа хапчета против махмурлук. На Нова година много от нас правят равносметка на живота си през изминалата година и вземат нови решения. С изтичането на старата година ние усещаме, че можем да започнем отново със свежи сили. Например решаваме да престанем да си късаме нервите за щяло и нещяло, да бъдем по-организирани, да отслабнем и да подобрим физическата си форма и така нататък.

Ето ви един важен въпрос, на който трябва да намерите отговора, когато фокусирате вниманието си върху нещата, които искате да промените в поведението си или в отношението си:

? Може ли да направя така, че Нова година да е днес?

С други думи, трябва ли да чакате до първи януари следващата година, за да се замислите сериозно за някои промени в поведението и в личния си живот? Аз знам отговора на този въпрос и той е „Не!“. Не е необходимо!

За да започнете на чисто, можете да си представите, че е Нова година винаги, когато си поискате. Не се вторачвайте в миналите си неуспехи. Ако някога сте пробвали да промените нещо в живота си и сте претърпели неуспех, просто си задайте следните въпроси:

? Защо не се получи?

? Какво трябва да променя този път?

Честита Нова година.

 

НЕ АНАЛИЗИРАМ ЛИ ПРЕКАЛЕНО МНОГО?

Не ви ли се е случвало да анализирате толкова много нещата, че в крайна сметка да пропуснете да ги осъществите? Или да проиграете златна възможност, защото „задълбавате“ прекалено навътре във въпроса в търсене на перфектния отговор?

Преди много години една фирма ме нае като консултант. Беше решила за пръв път да издаде лъскава брошура, за да промотира различните услуги, които предлагаше. Помолиха ме да им помогна в съставянето й. Познайте колко време им бе нужно от първия ни разговор по въпроса до деня, когато я докоснаха с ръцете си? Шест седмици? Три месеца? Опитайте пак! Цялата работа им отне четири години! Защото те дискутираха надълго и нашироко и анализираха всяка дума, сякаш животът им зависеше от това. Кулминацията на това безумие беше тричасовото заседание в красивата заседателна зала на компанията, където двайсетина мениджъри и старши служители спориха, докато останаха без дъх, върху въпроса какъв трябва да е процентът на сивия цвят върху корицата!

В усилията си да постигнат съвършения вариант те изпуснаха възможностите на цели четири години, защото през това време нямаха никакви рекламни материали.

Понякога трябва просто да спрете да мислите и да действате, като се опрете на инстинкта си. Запитайте се дали времето, което отделяте, стресът и безкрайните ментални упражнения оправдават загубите и липсите, които търпите, докато анализирате нещата.


 

ИМА ЛИ ПРОМЯНА В ПРЕДВАРИТЕЛНАТА НИ УГОВОРКА?

Случвало ли ви се е да отидеше на бизнес среща или конференция и да откриете, че мястото или времето й е променено, или човекът, с когото е трябвало да се срещнете, няма възможност да дойде? Случвало ли ви се е също така да пристигнете в хотела с цял куп куфари и да ви осведомят, че ангажираната преди месеци от вас стая е дадена на друг?

Подобно нещо се случи наскоро и на мен.

Бях поканен да проведа трейнинг в една компания в друг град. Те ми се обадиха седем месеца преди уговорените дати и ми казаха, ме са ми ангажирали стая в определен хотел, като ми дадоха всички подробности. Понеже съм доверчива душа, приех всичко за уредено. Но седмица преди определената дата едно цинично и заядливо гласче в мен ме накара да проверя резервацията си в хотела.

Познайте какво се случи! Нямаше никаква резервация на мое име, а хотелът беше пълен. Веднага се обадих на клиентите си и им казах какво е положението. Отговориха ми, че нямало проблем. Веднага щели да оправят нещата. След два дни получих имейл, че имам запазена стая в друг хотел. Не устоях и се обадих в новия хотел. Но отново ми отговориха, че няма резервация на мое име. Да, наистина, от компанията се били обадили, но понеже не последвало писмено потвърждение, те решили, че нещата се отлагат. И там също вече нямало свободни стаи. Този път постъпих така, както постъпвам обикновено. Заех се лично и си намерих стая в трети хотел.

Не ме разбирайте погрешно. Не ви казвам, че подобни ситуации се срещат непрекъснато, но ние с вас знаем отлично, че понякога става точно така и обикновено обстоятелствата се нареждат по най-неприятния за нас начин. Има прост вариант да избегнете подобно неудобство. Попитайте човека или организацията, с която имате ангажимент, дали уговорката ви все още е в сила и дали сте разбрали всичко правилно.

Ако държите на спокойствието си и не обичате да ви изненадват с подобни проблеми от организационен характер, проверете подробностите по ангажимента си предварително.

 


ПЪРВО ЗАПОЧНЕТЕ С НАЙ-ПРОСТИТЕ ВЪПРОСИ

Случвало ли ви се е да изпаднете в неловка ситуация, защото сте пропуснали правилния отговор, който е бил пред очите ви? Случвало ли ви се е да търсите сложни решения и да пренебрегвате очевидното? Един ден, докато пишех тази книга, принтерът ми излезе от строя, а с него и нервите ми. Нямаше никакви предварителни намеци, че ще сдаде багажа, нито замазване на думи, нито мастилени петна. Просто изведнъж, както си работеше, дяволската машинка започна да бълва чисто бели листа. Знаех, че не може да е от лентата, защото бях сложил мастило преди два дни, освен това всичко си работеше идеално само десет минути, преди да откаже. Проверих всички връзки, отворих програмата за принтера, извадих и упътването, прочетох внимателно гаранцията му, за да се подготвя за битката с техниците по поддръжката, и постепенно бях напълно завладян от гнева си.

Един от синовете ми стана свидетел на моето безпрецедентно избухване и ме засрами, като попита:

-           Опита ли да смениш лентата? Може би си купил дефектна.

-           Не е от лентата - кипнах още повече, - виждаш ли, работата е... (и аз излях нова доза жлъч срещу фирмата-производител на принтери).

Докато философствах, синът ми смени лентата набързо и всичко заработи идеално. Обърна се към мен и каза с усмивка:

-           Татко, започвай винаги с най-простия отговор. Посвещавам тази глава на него.




Гласувай:
6



Следващ постинг
Предишен постинг

Няма коментари
Търсене

За този блог
Автор: rumyn
Категория: Тя и той
Прочетен: 665809
Постинги: 442
Коментари: 950
Гласове: 2021
Календар
«  Април, 2024  
ПВСЧПСН
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
2930